Op zoek naar een Marketing Freelancer?

Digital Marketing Freelancer

Wij zijn gespecialiseerd in het vinden van digitale marketing freelancers. We werken samen met ons eigen netwerk van online marketing specialisten.

Ze kunnen u verder helpen met:

Elke seconde worden er 63.000 zoekopdrachten uitgevoerd op Google, en de meerderheid van de zoekresultaten pagina’s bevatten Google-advertenties. Betaald door bedrijven, kunnen Google-advertenties een zeer effectieve manier zijn om relevant, gekwalificeerd verkeer naar uw website te leiden, precies wanneer mensen op zoek zijn naar het soort producten of diensten dat uw bedrijf aanbiedt.

In dit artikel leest u wat Google-advertenties zijn, hoe Google-advertenties werken en waarom u uw eigen Google-advertenties zou moeten gebruiken.

Wat zijn Google Advertenties?


Google biedt betaalde advertenties aan die verschijnen in de zoekresultaten op google.com met behulp van Google Ads of advertenties die verschijnen op andere websites via het Display Netwerk en Google’s AdSense programma.

Hieronder ziet u een voorbeeld van een Google zoekmachine resultaten pagina (SERP). De gesponsorde resultaten, of advertenties, worden aangeduid met een “Ad”-label. Er zijn twee secties van betaalde Google-advertenties, een boven de “natuurlijke” of organische resultaten en een aan de onderkant van de resultaten pagina.

Google Advertenties bovenaan de zoekresultaten:

Google biedt ook Display Ads aan, die verschijnen op het Google Display Network. Het Display Network is een uitgebreide verzameling van externe websites van derden die een samenwerking met Google zijn aangegaan en ermee hebben ingestemd om Google-advertenties weer te geven. Google-advertenties op het Display Network kunnen in tekst-, beeld-, video- of rich media-formaat zijn, en kunnen op verschillende manieren worden getarget. Dit omvat remarketing en banneradvertenties.

Als u AdSense gebruikt, verschijnen uw advertenties in de geselecteerde gebieden op een website:


Waarom Google Advertenties verschijnen
De Google Ads veiling is gericht rond trefwoorden – adverteerders kiezen een lijst van trefwoorden te richten op die relevant zijn voor hun zakelijke aanbod, de woorden die mensen het meest waarschijnlijk gebruiken bij het zoeken naar hun product. Ze bieden dan op deze zoekwoorden, waarbij ze elk bod baseren op hoeveel ze bereid zijn te betalen voor een Google-gebruiker om op hun advertentie te klikken. Dit bod, gecombineerd met een kwaliteitsscore die door Google wordt toegekend op basis van de kwaliteit van de voorgestelde advertentie, bepaalt welke Google-advertenties op de SERP verschijnen. Wanneer gebruikers op de advertenties klikken, betaalt de adverteerder een bepaalde kost (de kosten per klik, of CPC), die wordt berekend volgens de onderstaande formule:

Hoe werken Google advertenties?

Om de Google Ads veilingen te “winnen” en uw Google advertentie te zien verschijnen voor relevante trefwoorden, moet u uw Quality Score en biedingsbedrag optimaliseren. Hoe hoger je Quality Score, in combinatie met je biedingsbedrag, hoe beter je advertentie gepositioneerd wordt. De volgende factoren (onder andere) beïnvloeden uw Quality Score:

  • De relevantie van uw Google advertentie voor de zoekopdracht
  • De relevantie van het Google trefwoord voor uw advertentiegroep
  • De relevantie van uw advertentie voor de landingspagina
  • De historische click-through rate (CTR) van de advertentie en de bijbehorende advertentiegroep
  • Algehele historische account prestaties
  • Er zijn ook algemene voordelen verbonden aan het hebben van een hoge kwaliteitsscore:

Lagere kosten- Google beloont adverteerders met hoge Quality Scores door hun kosten per klik (CPC) te verlagen, wat helpt de ROI te verbeteren.
Hogere zichtbaarheid – Wanneer u een hoge kwaliteitsscore hebt, worden uw advertenties vaker weergegeven op betere posities op de SERP (bovenaan de pagina in plaats van onderaan). Dit stelt u in staat om meer klikken en conversies te krijgen zonder dat u uw biedingen hoeft te verhogen.
Voor meer informatie, raadpleeg deze infographic om beter te begrijpen hoe de Google Ads veiling werkt.

Google Ads Kosten
De kosten van Google Ads variëren op basis van een aantal factoren, waaronder de concurrentie van uw zoekwoorden en branche, uw geografische locatie, de kwaliteit van uw advertentiecampagnes en nog veel meer.

Waarom adverteren op Facebook & Instagram?

Iedereen weet over Facebook, maar weten ze hoe ze het meeste uit Facebook reclame te maken?

We zijn er zo aan gewend om door Facebook te scrollen en advertenties te zien dat we ze bijna niet opmerken, en voor marketeers is dit een krachtig hulpmiddel. Hoe kunt u Facebook-advertenties goed te gebruiken voor uw bedrijf en zie dat het zo belangrijk rendement op de investering?

  • Het is moeilijk om voorbij het bereik van Facebook te kijken. Met bijna 3 miljard actieve gebruikers, zijn dat heel veel mensen die regelmatig Facebook advertenties zien.
  • We hebben het altijd over het doelgericht zijn met uw marketing, dus bereik is slechts een deel van de vergelijking. Succesvolle marketing bereikt niet iedereen, het bereikt de juiste mensen, en dit is waar Facebook ongelooflijk nuttig is.
  • Als het gaat om gedetailleerde targeting, is Facebook bijna ongeëvenaard. Het weet zo veel over zijn gebruikers, en deze informatie helpt adverteerders de juiste mensen te bereiken met de juiste boodschap.
  • Dit vermogen om specifieke groepen mensen nauwkeurig te targeten, trekt bijna 10 miljoen actieve adverteerders aan en levert Facebook 28,6 miljard dollar per kwartaal op.
  • Je kunt niet twisten met de resultaten, wat betekent dat je niet kunt ontkennen de kracht van Facebook-advertenties.
  • Ze zijn super winstgevend. (Als, en dat is een grote Als, je weet wat je doet).

We zijn actief in de volgende regio’s:

  • Mechelen
  • Antwerpen
  • Lier
  • Sint katelijne waver
  • Heist-op-den-berg

Wilt u meer (online) resultaat? Meer verkopen, meer leads? Dan helpen wij u snel verder.

Contacteer ons nu en vertel ons meer over uw project